W trosce o Twoją wygodę używamy cookies. Dlaczego cookies są dobre?

Jedzenie w podróży, szczególnie dla alergika, jest niemałym wyzwaniem.
Pierwszym i niejednym problemem jest to, że osoba na specjalnej diecie nie zaopatrzy się w 50 puszek żarcia, 2 chleby, majonez i ser.


Kolejnym kłopotem jest znalezienie baru czy restauracji, gdzie bezpiecznie i bez obaw o bolący brzuch można by zjeść jeden z posiłków.
Zakupy  i przygotowanie posiłku wymagają poświęcenia większe ilości czasu i namysłu.
Jednak, kiedy wybieramy się na wyprawę (dłuższą lub krótszą) i dysponujemy małą kuchenką gazową albo palnikiem turystycznym możemy przyrządzić owsiankę! Owsiankę- na mleku krowim czy roślinnym, na wodzie, z owocami, z orzechami, z miodem, z cukrem, z cynamonem, z kakao, z solą, z pomidorem- na słono , słodko… Taką jaką lubimy najbardziej!

 

            Płatki owsiane w ostatnim czasie wróciły na nasze stoły. Owies jest doskonałym źródłem składników odżywczych, witamin i minerałów. Spośród wszystkich zbóż jest najbogatszym źródłem białka. W połączeniu z mlekiem lub jogurtem dostarcza naszemu mózgowi sporą dawkę witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację.  Witamina B1 przeciwdziała zmęczeniu i rozdrażnieniu, które często towarzyszy nam podczas długich wypraw. Owies także zawiera dużą ilość rozpuszczalnych frakcji błonnika, co poprawia perystaltykę jelit i regularne wypróżnianie.

            Do przyrządzenia owsianki potrzebujemy kilka składników, 10 minut oraz troszkę chęci :)

Przygotuj:
Palnik gazowy, rondelek i łyżkę.

Składniki:
4-5 łyżek płatków owsianych ( W USA popularne płatki owsiane z znakiem przekreślonego kłosa znalazłam w sklepie Save Way: Bob’s Red Mill )
1 szklanka mleka ( użyłam mleka kokosowego : Silk Coconut – dostępny w każdym supermarkecie w USA)
Łyżka stołowa bakalii ( najlepiej taką mieszankę przygotować wcześniej – po 200g żurawiny, rodzynek, suszonych śliwek, pestek słonecznika, dyni, orzechów)
½ banana

Przygotowanie:
Płatki owsiane wsypać do rondla i zalać mlekiem lub wodą- gotować 4 minuty. Dodać owoce i bakalie, ciągle gotując. Po około 6 minutach owsiankę przełożyć do miseczki ( lub zostawić w garnku) i zjeść J !

            Ta propozycja śniadaniowa wydaje mi się doskonałym rozwiązaniem dla osób, które dbają o zdrowie i figurę. Nie potrzebujemy dużej ilości naczyń, produktów i czasu, aby zjeść pożywny posiłek.
Można dodatkowo zaopatrzyć się w płatki jaglane, ryżowe i przygotowywać je zamiennie.

SMACZNEGO! J

ScreenShot761

Bezglutenowe płatki owsiane ( około 8$)

ScreenShot773

Mleko kokosowe i sojowe (dostępne w wielu supermarketach w USA).

Owsianka z widokiem na Rocky Mountain w stanie Montanna.

 

 

Skontaktuj się ze mną!

 

Dietetyk Kliniczny mgr Maria Legutko

 

Nowy Targ

Intermed

ul. Wojsk Ochrony Pogranicza 8A
34-400 Nowy Targ

 

Frydman

ul. Jana Pawła II 31
34-435 Frydman

 

Centrum Medycze "Batorego"

al. Batorego 77
33-300 Nowy Sącz


tel.: 609 390 353
maria@legutko.pl

Możliwość dojazdu do pacjenta - wizyta + koszt dojazdu.

 

 

Napisz do mnie

Znajdź mnie!

do góry
do dołu